čtvrtek 23. srpna 2012

Program na celý rok

Trdlohrátky jsou rozděleny do deseti témat. Nosným tématem je každý měsíc lidová pohádka.

Každé téma je dále rozpracované do čtyř 45 až 50 minutových lekcí.
Celkem tedy program obsahuje 40 lekcí, během kterých si rodiče i děti hrají, příjemně tráví společný čas a přitom se nenásilně seznamují s různými metodami a technikami,
které děti motivují a rozvíjí.

  • Téma první  -  ČERVENÁ KARKULKA   (září)

- zaměření na základní principy komunikace a obecné techniky využívané v programu
- základy cvičení na propojování pravé a levé hemisféry, handling obecně

  • Téma druhé  -  KOBLÍŽEK   (říjen)

- zaměření na přirozený rozvoj rytmiky, hudebního cítění a emoční inteligence
- základy cvičení na rozvoj vestibulárního systému (koordinace, rovnováha, motorika)

  • Téma třetí  -  BUDULÍNEK   (listopad)

- zaměření na důležitost doteků, hmatových vjemů a tělesného kontaktu
- základní informace k dětským masážím

  • Téma čtvrté  -  ADVENT   (prosinec)

- zaměření na rituály a seznámení se s technikami pro zklidnění a pocit bezpečí dětí
- důraz na tradice a prožití jednotlivých svátků

  • Téma páté  -  TŘI PRASÁTKA   (leden)

- zaměření na přirozenou nonverbální komunikaci a rozvoj sociálního vnímání
- seznámení s pojmem "znakování s batolaty"

  • Téma šesté  -  POPELKA   (únor)

- zaměření na základy dramatiky, která rozvíjí mimo jiné emoční inteligenci dětí
- důraz právě na rozvoj emoční inteligence (v tomto věku především vnímání emocí)

  • Téma sedmé  -  KOHOUTEK A SLEPIČKA   (březen)

- zaměření na interakci dítěte s vnějšími podmínkami a rozumový rozvoj
- důraz na využití věci kolem nás ke hře i k rozvoji

  • Téma osmé  -  O VELIKÉ ŘEPĚ   (duben)

- zaměření na další pohybovou aktivitu a rozvoj hrubé i jemné motoriky
- důraz také na prožitek v dramatické (divadelní) situaci

  • Téma deváté  -  PALEČEK   (květen)

- zaměření na hudební rozvoj, hudební spontaneitu a smysl pro rytmus
- důraz na propojení hudby a pohybu i s využitím Orffových nástrojů

  • Téma desáté  -  RŮŽENKA   (červen)

- zaměření na spolupráci a rozvoj senzomotorické inteligence
(vnímání vztahu mezi vlastním pohybem a výsledným efektem)
- důraz na hru jako princip

Převzato z: http://www.trdlohratky.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat